Blog-A-Tivity

Over vallende appels, ingenieuze inzichten en andere wonderbaarlijke momenten van inspiratie. Kortom, een blog over zelfontplooïng en de eigenaardigheden der creativiteit en het leven. :-)

Lekker weertje nietwaar?

De inspirerende kracht van de zon

By the power of the sun… I. AM. HE-M… INVIGORATED!!!

Heeft u dat ook, mijn adorabele lezers, dat het weer een sterk en uitzonderlijk positief effect heeft op uw humeur? Op onverklaarbare wijze voel ik mij soms uitermate vrolijk wanneer de zonnestralen op mijn gezicht dansen. Zelfs als ik ze moet ontvangen door het aangekoekte en ondergekliederde raam van de trein maakt het me niets uit, ik word er gewoon gelukkig van.

Zo ook afgelopen week onderweg terug naar huis. Terwijl de trein als een kogel door de duinen tussen Overveen en Zandvoort raasde, brak de zon door de tirannie van depressief gewolkte, klaar om mijn als een ware superman kracht te geven (een high-five voor degene die de verbinding daar ziet trouwens). Ik voelde niet langer de neiging om als een oud mannetje verstopt achter de petunia’s stilletjes het raam uit te staren. In elk geval, mijn onbewuste focus voor de dag was gevestigd. Alles dat met het weer te maken had zou de rest van die middag bijzonder goed opvallen!

Later die avond viel me iets op aan, hoe kan het ook anders, het weerbericht. Zo realiseerde ik mij, het weerbericht fungerend als een spiegel, hoe ik een algemeen geaccepteerd “feit” totaal niet begreep. Niet een klein beetje, maar totaal niet! Mijn verstand probeerde woest herinneringen op te halen uit de nevelen der tijd in mijn hoofd. Misschien had ik het ooit dienen te leren voor een proefwerk aardrijkskunde? Maar helaas, het antwoord bleef mij ontglippen. Excuseer mijn Frans, maar weet iemand wat de *** al die lijnen betekenen???

Als een ware detective ging ik dus op zoek naar het antwoord op mijn ontvlammende vraag (lees: “effe googlen”). Na het nodige zwoegen en zweten kwam ik uiteindelijk op een website waarbij deze detective zijn antwoord vond dankzij zijn lieftallige assistent, zoals overigens wel vaker het geval voor detectives lijkt te zijn. Een zekere meneer Watson kon mij haarfijn uitleggen, ongetwijfeld dankzij zijn ervaring als legerarts, dat die lijntjes gelijke luchtdruk representeerde. Hoge luchtdruk stroomt naar lage en draagt hierbij de sombere wolkendeken met zich mee. Uiteraard is dit de notendop versie van het verhaal en voor een uitgebreide versie verwijs ik mijn lieve lezers graag naar de link onderaan het artikel.

De detective in mij was naar boven gehaald en uiteindelijk voldaan. De speurtocht was ten einde gekomen en ik had, althans naar eigen gevoel, veel voor elkaar gekregen. Ik realiseerde mij dat mensen geïnspireerd raken op de meeste vreemde manieren. Hun smachten naar het steeds maar verder opdoen van kennis kan door de meest simpele manieren geprikkeld worden, zelfs zoiets vanzelfsprekends als de zon. En wat maakt een vies raampje in de trein dan nog uit als de liefde eenmaal begint te stromen? Hmm, misschien iets om de volgende keer over te schrijven…

Slaap lekker!

Elroy ^^

Zonder Watson had ik zeker weten voor de rest van mijn leven een groot gapend gat in hoofd en hart gevoeld: http://www.hoewatwaarom.nl/nieuws-en-media/wat-betekenen-witte-lijnen-weerkaart-tv.html

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 23 februari 2014 door in Dromen, Lekker Weertje, Spontaan en getagd als , , , , , , , , , , , , .

Blog statistieken

  • 337 hits

Archief

Follow Blog-A-Tivity on WordPress.com
