Blog-A-Tivity

Over vallende appels, ingenieuze inzichten en andere wonderbaarlijke momenten van inspiratie. Kortom, een blog over zelfontplooïng en de eigenaardigheden der creativiteit en het leven. :-)

‘O sole mioooooo~

Een goede avond allen,

Ik heb onlangs zo heerlijk gedoucht mijn lieve lezers. Ik kan daar, in die welbekende witte afzondering, zo lekker zingen. Ik heb geen idee of ik goed kan zingen, al vind ik van mijzelf dat ik, als een ware Pavarotti, een aardig riedeltje ten gehore kan brengen. En soms, heel soms heb je een liedje welke, tja hoe zal ik het zeggen, vanuit het niets komt. Dat was dan ook precies wat mij overkwam! Alsof Luciano zelf mij een slag tegen het hoofd gaf met zijn bombastische echo om het vervolgens met ronduit episch gehalte zowat deed splijten, het Prins Valiant intro liedje! Staat u mij toe het aan u voor te dragen:

Dat is toch buitengewoon vreemd? Ik probeerde te achterhalen waar het ineens vandaan kwam. Had ik onlangs iets gezien op youtube? Ik weet wel dat ik enkele tekenfilms van vroeger aan het bekijken was. Had ik iets gelijks gezien op TV onlangs?  Ik weet dat mij reclames van Game of Thrones op waren gevallen. Was het zwaarden of magiërs misschien uit mijn mmo? Ik speel dan wel een Star Wars game, maar de vergelijking is snel getrokken met titels als ‘Jedi Knight’. Of was het toch echt puur mijn brein welke de akoestiek wilde testen en in de epische zang van het lied hier de beste mogelijkheid in zag?

Kan het zo zijn dat reclame makers op deze manier hun inspiratie krijgen? Terugdenkend aan de dingen die ze vroeger niet in het openbaar durfde te doen in die betegelde klankenkast waar niemand je ziet? Het zou in ieder geval bijzonder grappig zijn als dit het geval is, en ook niet volledig onwaarschijnlijk gezien het astronomische aantal reclames waar we dagelijks mee te maken krijgen.

Als ik dan toch een specifiek voorbeeld moet noemen, dan moet haast wel dat op deze manier zoiets briljant hilarisch als Daddy Cool is bedacht! Kijk maar eens naar de clip onderaan het artikel en let vooral op de heer in het wit aan de linkerkant… Zien jullie het? Dat kan toch haast niet anders dan precies datzelfde dansje zijn die we allemaal in de badkamer onbewust uitvoeren? De actie waarmee we onze ziel te reinigen van alle zorgen, terwijl het water op ons neerstort en fysiek hetzelfde met ons lichaam doet?

In ieder geval zal ik vanaf nu meer waarde hechten aan mijn douchemomentjes. Is het niet omdat ze blijkbaar kunnen dienen als geweldige inspiratie, dan is het wel omdat ik mijzelf lekker voel in de waan dat niemand mij hoort. En nu maar hopen dat de gelinkte liedjes nog lang bij u in het hoofd blijven hangen, vooral als u allen zelf onder de douche staat.

Groetjes,

Elroy ^^

Zoals belooft, de video naar hilariteit:

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 9 maart 2014 door in Dromen, Spontaan en getagd als , , , , , , .

Blog statistieken

  • 336 hits

Archief

Follow Blog-A-Tivity on WordPress.com
